Het Klokhuis heeft de Zilveren YouTube Playbutton in ontvangst mogen nemen vanwege het behalen van de 100.000 abonnees op YouTube. Lees verder

NTR-jeugdprogramma Het Klokhuis heeft de Zilveren YouTube Playbutton in ontvangst mogen nemen vanwege het behalen van de 100.000 abonnees op YouTube. In twee jaar tijd is het Het Klokhuis-kanaal uitgegroeid tot het grootste YouTube-kanaal van de NTR. Per maand heeft het kanaal gemiddeld 550.000 unieke kijkers, en in totaal zijn de video's meer dan 100 miljoen keer bekeken.

Luc Willems, projectleider online: 'We zijn bij Het Klokhuis héél trots op deze mijlpaal. We bereiken iedere maand een hele hoop kinderen - en stiekem ook veel volwassenen - met onze video’s. Inmiddels is het ‘maken voor YouTube’ niet meer alleen iets van de online-redactie, maar van iedereen bij Het Klokhuis. En dat werpt zo z’n vruchten af!'

Hoe word je een zeemeermin? Nienke test pepperspray! Hoe maken ze frikandellen? Het antwoord op zulke vragen vind je in de video’s op het YouTubekanaal van Het Klokhuis. De vele sketches, reportages en liedjes uit Het Klokhuis komen zes dagen per week om 15.00 uur online. Kijkers kunnen hiermee op het YouTubekanaal hun eigen Klokhuisaflevering samenstellen.

Gewonnen