Tijdens CES 2018 heeft Neuron, het platform voor STEAM-leerlingen de Innovation Award gewonnen. lees meer

Tijdens de technologiebeurs CES 2018 in Las Vegas heeft Neuron, het bouwsteenplatform voor STEAM-leerlingen de Innovation Award gewonnen. De educatieve robots van Makeblock zijn interessant voor het onderwijs. Naast Neuron lichten we ook Codey Rocky toe.

Neuron

De Neuron heeft tijdens CES 2018 de Innovation Award gewonnen in de categorie ‘Tech for a Better World’. Neuron is een geavanceerd, programmeerbaar elektronisch bouwsteenplatform voor STEAM-leerlingen van 6 jaar en ouder. STEAM staat voor Science, Technology, Engineering, Arts en Math, oftewel 21st century skills. De Neuron bevat meer dan 30 soorten blokken met verschillende functies, zoals stroom-, licht- en geluidssensoren, een LED-paneel en een motor. Elk blok kan met een ander blok worden verbonden om tot multifunctionele elektronische oplossingen te komen. Met de programmeersoftware van de Neuron App, kunnen gebruikers met gemak innovatieve gadgets bouwen, zoals een smart home, IoT Pet Feeder, Virtual Gardening Set en Smart Dog.

Codey Rocky

Codey Rocky is ontworpen om kinderen van 6 jaar en ouder beginnerscodes te leren. ‘Codey’ is de afneembare controller met meer dan tien elektronische modules, bestuurd via code. ‘Rocky’ is de auto waarmee kinderen hun programma’s onderweg kunnen maken. In november 2017 startte Makeblock een campagne via Kickstarter. Het doel van 100.000 dollar is inmiddels al overtroffen. De verwachting is dat Codey Rocky in de lente van 2018 uitkomt.