COS geeft een aantal tips voor nieuwe educatieve producten voor het onderwijs die tijdens de CES 2018 zijn aangekondigd. lees meer

Tijdens de Consumer Electronics Show (CES) 2018 zijn er veel nieuwe producten aangekondigd. COS geeft een aantal tips voor educatieve producten voor het onderwijs.

Botley Coding Robot

Botley is een robot die kinderen van 5 jaar en ouder leert coderen. Met behulp van een afstandsbediening kan het robotje worden bestuurd. Het grote voordeel is dat je hierdoor niet hoeft te rommelen met apps en connectiviteit. Botley wordt geleverd met verschillende accessoires om kinderen te prikkelen vaker met de robot aan de slag te gaan. Botsingsdetectie en verschillende moeilijkheidsniveaus zullen ervoor zorgen dat Botley lang meegaat.

CUE robots

Het robotbedrijf Wonder Workshop lanceert twee nieuwe robots die zijn ontworpen om kinderen op een leuke en praktische manier kennis te laten maken met coderen. Cue heeft een woordenschat van meer dan 170.000 woorden waardoor kinderen actief kunnen communiceren. Met de bijbehorende Cue app kunnen kinderen in een codeeromgeving Cue aansturen. Voor jongere codeurs is er de Dot Creativity Kit. De kit bevat verschillende doe-het-zelf projecten die variëren van actief spelen en bouwen tot knutselen en de beginselen van coderen.

Kano

Kano is een lego-achtige set met een Raspberry Pi-bord, connectoren en sensoren waarmee een kind van 6 jaar of ouder een computer kan bouwen. Zodra de Kano-computer is gemaakt kunnen kinderen beginnen met coderen. Door stap voor stap verschillende uitdagingen aan te gaan komen kinderen continu op een hoger niveau. Na Kano zijn kinderen in staat te coderen in programma’s als Blocky, Python en Javascript.

BuzzBot en Muttbot

BuzzBot en Muttbot moeten eerst gebouwd worden voordat ze geprogrammeerd kunnen worden. In de kit zitten de onderdelen om de robots te bouwen en met een beetje fantasie kun je je eigen versie van de BuzzBot en Muttbot bouwen. Door vervolgens te programmeren en coderen in Blocky komen de robots tot leven.

MakePad

Met de MakePad van MakePi kunnen kinderen hun eigen tablet coderen. De tablet werkt met Raspberry Pi’s. Met uitzondering van de Raspberry Pi's, moeten alle onderdelen worden aangepast voor zowel functionaliteit als gebruiksvriendelijk ontwerp. Kinderen zullen begrijpen hoe de hardware werkt door de kabels aan te sluiten in een logische volgorde.

Mabot

De robot Mabot heeft met 5 soorten ballen de structuur van het menselijk lichaam. Elke bal heeft zijn eigen functie. Mabot is een van de eerste in zijn soort die hot-plugging ondersteunt; functionele componenten kunnen verwijderd of toegevoegd worden zonder stroom uit te schakelen.

Cubetto en Augie robots

De robots Cubetto en Augie leren kinderen denken in code om hen voor te bereiden op de toekomst. Cubetto is een bewegende robot die reageert op tekeningen, objecten en kleuren. Door een fysieke coderingstaal gemaakt van blokken rolt de houtachtige robot over de vloer. Augie is een augmented reality robot die eenvoudig kan worden geprogrammeerd. De 100 verschillende opdrachten kunnen gebaseerd zijn op de echte wereld of de wereld in augmented reality via een slim device.