Wetenschappers beantwoorden ruim 550 ingezonden kindervragen tijdens de Klokhuis Vragendag 2018. lees meer

Wetenschappers beantwoorden ruim 550 ingezonden kindervragen in NEMO Science Museum tijdens de Klokhuis Vragendag 2018 op 27 mei.

Waarom is de zee zout?

Waarom is de zee zout? Kun je ruiken in je slaap? Hoe ontstaan sterren? Tijdens de Klokhuis Vragendag wordt antwoord gegeven op deze en ruim 550 andere ingezonden kindervragen. Ook is er voor jonge bezoekers volop ruimte voor spontane vragen, een team van wetenschappers staat paraat!

Antwoordgarantie

Ieder jaar bezoeken duizenden enthousiaste kinderen en hun ouders de Klokhuis Vragendag. De Vragendag wordt dit jaar al voor de twaalfde keer gehouden. Het concept is een groot succes. Kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar stellen hun eigen, vaak zeer verrassende vragen. Een speciaal team van 50 wetenschappers zit klaar om de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Antwoord gegarandeerd; reacties als ‘Daarom’ of ‘Tja, dat is nu eenmaal zo’ bestaan niet deze dag.

Stel je vraag tijdens de Klokhuis Vragendag

Voor kinderen met spontane vragen is er de Vraag-Maar-Raak-Balie waar deelnemers en NEMO-bezoekers de hele dag terecht kunnen om hun vraag voor te leggen aan een wetenschapper. Ook kunnen kinderen hun vraag stellen tijdens de Vraag-Maar-Raak-Show gepresenteerd door Klokhuispresentator Bart Meijer. Verder kunnen ze meespelen met de Klokhuis-quiz, live demonstraties bekijken en op de foto met Klokhuispresentatoren Bart, Eva, Janouk, Sosha en Pascal.

De Klokhuis Vragendag:
zondag 27 mei van 10.00-16.00 uur in NEMO, Oosterdok 2, 1011 VX Amsterdam

Aanwezige presentatoren:
Bart Meijer, Janouk Kelderman, Eva Cleven, Sosha Duysker en Pascal Tan

Meer informatie en het programma vind je op www.hetklokhuis.nl/vragendag